سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالهای بی پاسخ محمود احمدی نژاد

جناب آقای موسوی سؤال می کنم ازشما که درزمان آقای هاشمی تورم شد، 49 و نیم درصد، 49 میلیارد دلار استقراض خارجی کردیم. بحران های اجتماعی بسیاری از شهرهای بزرگ ما را در برگرفت و عده زیادی کشته شدند، شما احساس نگرانی نکردید؟ وقتی که تحریم شد و 20 میلیون دلار آقای کلینتون گذاشت مبنی بر اینکه هر شرکتی که بالای 20 میلیون دلار با ایران قرارداد نفتی ببندد، تورم شد 49 و نیم درصد، شما نگران نشدید؟

وقتی که جریان برانداز در 18 تیر شروع کرد و می خواست تهران را بگیرد و حرکت کند به سمت مرکز حکومت و علناً هم اطلاعیه دادند و از بیرون از کشور هم حمایت شدند و به قول خودشان می خواستند انقلاب مخملی راه بیندازند، شما (چرا) نگران کشورنشدید؟

مجری برنامه خطاب به احمدی‌نژاد: آقای احمدی‌نژاد اگر ممکن است کوتاه، وقت‌اتان گذشت...

احمدی‌نژاد خطاب به میرحسین موسوی: شما نگران نشدید. امروز (به من) می گویید چرا گفته اید هولوکاست. من ازشما سؤال می کنم چرا نباید بگوییم هولوکاست.

درهمین تهران، آقای موسوی مقاله نوشتند، دوران امام، شما سکوت کردید. دولت وقت از آن مقاله نویس حمایت کرد. شما سکوت کردید. شما نگران شدید؟

آقای صفایی فراهانی مدیر دولت شماست، از دولت شما پولدار شده، فهرست بلندی است، من نمی خواهم اینجا اسم ببرم، شما می گویید میلیادر شدند، پسرهای آقای هاشمی چه‌کار می کنند در کشور کدام یک از وزرای بنده در دوره وزارتشان میلیاردرشدند یا رانتی را خوردند یا ملکی را گرفتند.

من فهرستی دارم از زمین هایی که مدیران گرفتند، برایتان بخوانم؟ 40 هکتار، 50 هکتار، 80 هکتار و 400 هکتار در دوره واگذاری بیشترین مشکلات ما درکارگاه‌ها برای واگذاری‌های دوره قبل از این دولت است. کی گرفته؟ کسانی که الآن دارند از جنابعالی حمایت می کنند، این هزینه سنگین تبلیغاتی شما ازکجا می آید؟

آقای موسوی من دوست دارم شما را، این چه نحوه هزینه کردن است، از کجا می‌آید؟ یک مورد رشت الکتریک، بدون هیچ مزایده‌ای، دادند به دوستان جناب آقای کرباسچی، همسر آقای کرباسچی و همسر آقای قبه، کارخانه را از بیخ تراشیدند، زمینش را بفروشند و ده‌ها مورد این‌طور، 400 هکتار زمین در هرمزگان گرفتند، مردم برای 2 هکتار و 4 تا جوان بتوانند، بروند سرکار، لنگند.

بی قانونی اینهاست. جناب آقای موسوی استات اویل بی قانونی است که طرف می آید اینجا، محاکمه می شود و محکوم می شود. از زندان فراری داده می شود و می‌رود خارج و ته‌اش پسر آقای هاشمی است. بی قانونی در پسران بعضی از همین آقایانی است که امروز از شما حمایت می کنند. پسر آقای ناطق چطوری میلیاردر شد؟ خود آقای ناطق چطوری دارد، زندگی می کند؟ اینها حامیان شما هستند. بی قانونی آن‌هاست، جناب آقای موسوی ما قانون را نمی پذیریم؟ یک مورد هم نمی توانید بیاورید. من اینجا پرونده ای دارم، برای یک خانم. شما می شناسید، در تبلیغات انتخاباتی کنار شما می نشیند. برخلاف همه قوانین کشور، همزمان که کارمند بوده، 2 تا رشته فوق لیسانس خوانده، در دانشگاه آزاد دکترا گرفته، بدون کنکور و بعد در رشته غیر مرتبط دانشیار شده، استادیار شده، بدون اینکه شرایطش را داشته باشد، رییس دانشگاه شده، اینها بی قانونی است.

برای اینکه جنابعالی بدانید، یک دانشیاردانشگاه ما، پژوهشگر نمونه کشور ما، علیه سیاست‌های پژوهشی یک مقاله نوشت. آنچنان مدیریت دانشگاه او را له کرد. توهین کرد. یک عده ای را راه انداخت. مرگ بر او مرگ بر او... حالا اینکه من می گویم، آقای موسوی، آقای هاشمی و آقای خاتمی حرف درستی است.

شما سخنرانی دختر آقای هاشمی در جلسه ای که همسر شما و جناب آقای خاتمی هم حضور دارند را ببینید. ایشان قشنگ تشریح می کند و می گوید: دوره اصلاحات ادامه راه سازندگی است. در این دولت آسیب دیده است. ما آقای موسوی را می خواهیم برای اینکه استمرار همان راه است. یعنی اشرافیتی که جناب آقای هاشمی در این کشور پایه گذاری کرد، قرار است ادامه پیدا بکند. الآن نگرانی. آقای موسوی مردم هم می دانند. جنابعالی فرمودید افتخار می کنید به حمایت آقای هاشمی. معنایش چیست؟ بالاخره یک معنایی دارد. باور ما این است که صحنه گردان اصلی آقای هاشمی است.

بالاخره ما می بینیم، رییس ستاد انتخاباتی چه کسی است و اینها کجا می روند و جلسه می گذارند و چگونه ارتباطاتشان را برقرار می کنند؟ شما نفرمایید که ارتباطی نیست. مگر می توانیم چشمان را ببندید، مگر ملت می تواند چشم خود را ببندد؟ این حلقه ها چه شده است؟

در این دولت چه خبر است؟ اینها فقط تیترهاست. 320 هزار تیتر توهین آمیز علیه دولت. ما نه یک روزنامه ای را بستیم، نه فشار آوردیم. هنوز هم دارند، می نویسند و به حمایت از شما علیه ما بدتر دارند، می نویسند.

بحث های فراوانی کردید شما علیه این دولت. ما می خواهیم مقایسه ای داشته باشیم، بین 3 دولت که یادمان نرود چه بود در 3 دولت. امروز چه شده است؟ شما فرمودید رابطه با روحانیت. شما بالاخره چند بار رفتید پیش مراجع. عددش را بگویید که بنده و مردم هم بدانیم. رابطه این دولت با علما رابطه بسیارخوبی است. شما چه ادعایی می کنید؟ معنایش نقض حریت نیست. رابطه، رابطه بسیارخوبی است ولی من تعجب می کنم. کسانی که نگاهشان و نظرشان را نسبت به مسایل اصلی و فکری بیان نکرده اند، چطورمی‌روند روی این مسایل جزیی انگشت می گذارند و می خواهند نتیجه کلی بگیرند. شما دولت را به بی قانونی و دیکتاتوری متهم کردید. دوره خودتان را یادتان هست، جناب آقای موسوی. بر خلاف قانون اساسی آن حداقل اختیارات رییس جمهوری را با فضاسازی سیاسی از او گرفتید.

شما باید وزیران خودتان را می بردید، رییس جمهور تأیید بکند. برای اینکه اختلاف نظرداشتید، کاری کردید امام وارد شد و امام یک گروهی را گذاشت، برای اینکه وزرا تعیین بشوند، یعنی عملاً اختیار رییس جمهور از دست رفت.

در بین نمایندگان مجلس، کسی آیا جرأت داشت، علیه شما حرف بزند؟ یادتان هست که دوستانتان چه کردند؟ یک‌بار نمایندگان به شما رأی منفی دادند، رأی هم مخفی بود، اسامی اینها را رفتند، استخراج کردند، اعلام کردند. این‌قدرعلیه اینها اسلام امریکایی، اسلام امریکایی گفتند که بعضی ازاین‌ها اصلاً خانه نشین شدند. این فضای تحمل. دولت بعدی هم همان است.

شما می گویید نظر نظام آن بوده است، خوب الآن نظر نظام این است. شما چرا خودتان را جای نظام می نشانید. بنده موضع گیری کردم، علیه ماجرای هولوکاست. رهبری هم تأیید کرد، ملت هم تأیید کردند. کی هست اینجا توی نظام که می گویید، نظام تصمیم دیگری گرفته است، اگر از دید مردم صحبت می کنید، بالاخره مردم درشرایط مختلف مواضع خودشان را اعلام کردند. شما دولت را به بی‌قانونی متهم کردید. من نمی خواهم وارد این بشوم که 95 میلیارد تومان ازحساب بانک مرکزی دردولت شما بدون مصوبه مجلس برداشته شد. درتعطیلات تابستان، وقتی مجلس آمدید، دعوایی در کشور درست شد.


» نظر